Programvarehuset Centiga tilbyr et skybasert økonomisystem som gjør det enklere og rimeligere å drive bedrift. Virksomheten tror på «læring ved prøving og feiling» og ønsker å bygge et sterkt kompetansemiljø innen markedsføring og ledelse.
– Første uken i ny jobb har vært veldig lærerik. På fem dager har jeg vært igjennom intensiv kursing i Content Marketing, SEO og utarbeidelse av nettsider, samtidig som jeg har fått testet ulike analyseverktøy og publisert innhold i SOME, forteller markedskoordinator Martine Barkved Næss.
Nyutdannet, men langt ifra uerfaren
Selv om Barkved Næss nettopp er ferdig med masteren i Strategisk Markedsføringsledelse ved Handelshøyskolen BI, har hun en CV som imponerer.
Oslo-jenta har nemlig deltatt i en rekke traineeprogrammer og internships de siste årene.
Ved siden av studiene har hun blant annet vært engasjert i selskap som Orkla, Gjensidige og Microsoft.
Frihet til å eksprimentere
Barkved Næss oppdaget stillingen i Centiga ved en tilfeldighet. Når hun klikket seg inn på annonsen, var hun ikke i tvil.
– Centiga søkte etter en ung og nysgjerrig person, som ville være med på å utarbeide en markedsstrategi hvor man tok i bruk nye og spennende fremgangsmåter for å løfte salget. Dersom en metode eller et verktøy ikke fungerte, skulle man droppe det og prøve et nytt et.
– Det passet meg perfekt. Jeg liker å se at tingene jeg gjør har en positiv effekt. Om det ikke fungerer, prøver jeg på nytt med en annen fremgangsmåte.
FORNØYD: Markedskoordinator Martine Barkved Næss skal bli en mester på innholdsmarkedsføring.
Sosiale medier og SEO
Centiga ønsker å bygge sterke profiler innen digital markedsføring ved gi nyutdannede tidlig ansvar.
Barkeved Næss vil blant annet være ansvarlig for selskapets SOME-strategi og optimalisering av konverteringsgrad på nettsiden.
– Jeg ser frem til å bygge helt nye kampanjer som løfter tilfanget av nye kunder enda et hakk.
– Det blir spennende å gjøre små «tweaks» på bedriftens innhold og se hvilken konsekvens de får. Samtidig ser jeg frem til å bygge helt nye kampanjer som løfter tilfanget av nye kunder enda et hakk.
Den nye markedskoordinatoren ser også frem til å jobbe med å ta Centiga til nye høyder i Google med en kombinasjon av godt innhold og arbeid med SEO.
– Hvem sier vel nei takk til gratis trafikk, spør hun retorisk.
– Spennende forretningsmodell
Centiga tilbyr Norges første gratis faktura- og regnskapsprogram. Forretningsmodellen baserer seg på at fornøyde brukere abonnerer på tilleggstjenester som lønn og regnskapsfører i Chat.
– Det er gøy å jobbe hos en utfordrer med en «frisk» forretningsmodell. Slik det er i dag, betaler bedrifter for å sende faktura i et program dem allerede betaler for. Det tror jeg ikke varer lenge.