Inkassobyrået Kravia har laget en av landets mest brukervennlige portaler for oppfølging av ubetalte faktura. Sammen med Centiga utvikles nå nye løsninger for purring og inkasso.
Målet er at Centiga-brukere skal få raskere betalt og bedre likviditet.
– Jeg har lenge gledet meg til å lansere dette samarbeidet. Kravia og Centiga forplikter seg nå til å gjøre det enkelt å automatisere purring og inkasso, uten at det går på bekostning av fleksibilitet og kontroll. Det er absolutt en milepæl, sier Anders Skjetne i Centiga.
Tidslinje med ubetalte faktura
Centiga kobler nå systemet mot Kravias Kundeweb. Her kan brukere og jobbe sammen med inkassobyrået og regnskapsfører om å pause, stoppe eller fortsette pågående inkassosaker.
Alle ubetalte fakturaer blir tydelig merket på en tidslinje hvor man kan se hvor i saksbehandlingsprosessen saken befinner seg.
– I dagens økonomisystemer får man ikke komplett oversikt over hvordan det står til med bedriftens ubetalte faktura. Det løser vi nå med en intuitiv og enkel plattform. I tidslinjen velger du saken det gjelder og får raskt informasjon.
LANSERER NYTT PARTNERSKAP: Anders Skjetne i Centiga.
Gratis for alle kunder
På ett år har over 4.000 Norske bedrifter flyttet regnskap og fakturering til Centiga. Blant årsakene til at bedrifter velger Centiga er brukervennlighet og pris.
– I tråd med forretningsmodellen, skal de nye løsningene for purring og inkasso også være gratis. Vi tjener penger på provisjoner fra renter og salærer.
Skjetne forteller at Kravia og Centiga deler mange verdier. Han trekker spesielt frem én egenskap:
– Vi er nok mer fremoverlente og nytenkende enn andre aktører i våre bransjer. Begge har forretningsmodeller som skiller seg fra mengden og et genuint ønske om å forenkle hverdagen til våre kunder. Derfor tror jeg dette kan bli et meget gunstig samarbeid.
Bedrifter sparer i snitt 75 prosent på å flytte regnskap og fakturering til Centiga. Prøv systemet helt gratis her.